środa, 1 stycznia 2014

Nowy Rok

Mała Chae Eun
Jest już nowy 2014 rok. Za oknami słychać kanonadę wybuchających sztucznych ogni. Jakoś nie mam ochoty, by je oglądać, może dlatego, że od wczoraj jestem przeziębiony i samopoczucie mam raczej nienajlepsze. Przed chwilą przeczytałem życzenia imieninowe przysłane mi drogą mailową przez moich koreańskich przyjaciół, których poznałem w Fort Collins. Napisali, że bardzo za mną tęsknią i że liczą na nasze spotkanie w Polsce, może nawet jeszcze w tym roku w czasie wakacji letnich. Rzecz jasna odpisałem im, że też na to liczę. Najmilej zaskoczyła mnie jednak mała Chae Eun, która napisała między innymi takie oto słowa:
Happy New Year in your baptismal day. I miss you a lot. I was happy when you stayed with us. I am still happy to be your friend even if I am young. Thank you for making us happy. I will miss you a lot. I will always pray for you.
Nieco się wzruszyłem, gdy czytałem te słowa. Jeśli dziecko tak solennie obiecuje modlitwę za mnie, to nie można nie zobaczyć w tym znaku Bożej miłości. Dziś zresztą wiele razy poczułem wdzięczność w sercu, gdy odczytywałem sms-y z życzeniami albo słuchałem życzeń składanych bezpośrednio lub przez telefon. Szkoda, że nie umiem adekwatnie odwzajemniać tej ludzkiej życzliwości. Na początku nowego roku mam w sercu pragnienie, by być lepszym człowiekiem, wszak nie można być dobrym księdzem, gdy nie jest się dobrym człowiekiem. Św. Paweł w Liście do Galatów pisał: „Bracia, dopóki mamy czas, czyńmy dobrze wszystkim, zwłaszcza braciom w wierze”. Sobie i Wam wszystkim życzę, by ten czas, który przed nami, był wypełniony dobrem – zarówno tym dawanym, jak i otrzymywanym. Moje najlepsze życzenia noworoczne niech wyrazi poniższa modlitwa pochodząca z IV w.

Pan niech będzie przed tobą,
aby ukazywać ci właściwą drogę,
aby zamknąć cię w ramionach i cię osłaniać.
Pan niech będzie za tobą, aby cię strzec
przed zasadzkami złych ludzi.
Pan niech będzie pod tobą,
aby pochwycić cię, gdy upadasz
i wyswobodzić cię z sideł.
Pan niech będzie w tobie,
aby cię pocieszyć, gdy jesteś smutny.
Pan niech będzie wokół ciebie, aby cię bronić,
kiedy inni cię napadają.
Pan niech będzie nad tobą, aby cię błogosławić.
Niech cię błogosławi dobry Bóg
Ojciec i Syn, i Duch Święty.
Amen.