środa, 29 listopada 2017

Filmowa wizytówka

Jak niektórzy albo nawet wszyscy wiedzą, zrządzeniem Opatrzności Bożej od trzech lat jestem proboszczem parafii św. Marka Ewangelisty w Warszawie (jak ten czas leci). Od początku zależało mi na tym, by parafia była żywą wspólnotą, która budzi dobre skojarzenia. Z tego powodu już dwukrotnie zmieniałem stronę internetową parafii na bardziej nowoczesną, bogatszą i przejrzystą. Od pewnego też czasu chodził mi po głowie pomysł, by zrobić film o naszej parafii i zamieścić go na naszej stronie. Ucieszyłem się więc z inicjatywy internetowej telewizji Diecezji Warszawsko-Praskiej Salve TV, która w ramach projektu POD WEZWANIEM postanowiła nakręcić filmowe wizytówki wszystkich parafii w diecezji. Z pewną dozą niecierpliwości czekałem na naszą kolej. Ekipa telewizyjna pojawiła się w naszym kościele w lutym. Nagrywali niemal cały dzień. Zrobili też ujęcia z drona. Wczoraj, po długim czasie oczekiwania, filmik został wreszcie opublikowany na stronie naszej diecezji i w serwisie YouTube. Generalnie filmik mi się bardzo podoba, choć gdybym był reżyserem, pewnie nieco inaczej rozłożyłbym narracyjne akcenty. Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że w tak krótkim czasie nie jest możliwy wyczerpujący opis parafialnej rzeczywistości, który wiernie oddałby całą jej specyfikę i bogactwo. Sądzę jednak, że efekt końcowy montażowych wysiłków filmowej ekipy jest więcej niż zadowalający. Zapraszam więc do obejrzenia. Może to zachęci niektórych do odwiedzin naszej parafii. Wszyscy goście są tu zawsze mile widziani, choć nie ukrywam, że najbardziej zależy mi na tym, by jej walory odkryli zwłaszcza ci, którzy mieszkają wprawdzie na terenie parafii, ale słabo albo wcale angażują się w życie naszej parafialnej wspólnoty. Kto wie, może poniższy filmik ich do tego zachęci?