niedziela, 10 listopada 2019

101. rocznica odzyskania niepodległości











Moja Ojczyzna

Ojczyzna jest we mnie
w moich wspomnieniach z czasu dzieciństwa:
o podlaskich lasach polach i łąkach
o śpiewie skowronka
o gniazdach bocianich
o pianiu koguta
o zapachu siana
o kapliczkach przydrożnych
o ludziach pracujących w pocie czoła
o mamie robiącej znak krzyża na bochnie chleba
o babci zaczytanej w powieściach Sienkiewicza
o dziadku który wrócił do ojczystego kraju z Ameryki
o domu drewnianym w którym harcują myszy
o cieple ognia płonącego w kaflowej kuchni
o dziurze w kufrze którą zrobił pewien pijany Kozak

Ojczyzna jest we mnie:
w moich myślach niespokojnych
w uczuciach nie zawsze odwzajemnionych
w moich bolesnych zawodach
w moim gniewie
w moich obawach
w mojej dumie
w moich modlitwach

To coś więcej niż kraj położony w środku kontynentu
to coś więcej niż stawka w geopolitycznej grze mocarstw
to historia pisana drogocenną krwią męczenników
to matka która w bólach rodzi i wychowuje
to zobowiązanie do wdzięcznej miłości i służby

Beze mnie ona jest i będzie
bez niej nie będzie mnie
bo Ojczyzna jest we mnie!