poniedziałek, 12 listopada 2012

Widoki z nad rzeki Hudson


Widok na New Jersey
Widok na Manhattan
Zachód słońca nad rzeką Hudson
Nieco inne ujęcie zachodu słońca nad rzeką Hudson

Powyższe zdjęcia zrobiłem dzisiaj podczas popołudniowego, a właściwie to już wieczornego spaceru. Najpierw wędrowałem wzdłuż ulicy Broadway aż do 72 przecznicy. Tutaj skręciłem w stronę Riverside Park i po chwili dotarłem do promenady nad rzeką Hudson, która (tj. promenada) ciągnie się przez parę kilometrów. Spacerowało po niej wielu ludzi. Pogoda była wręcz idealna: ani za zimno, ani za ciepło. Powietrze było rześkie. Na niebie żadnej chmurki. Akurat trafiłem na zachód słońca. Znikało ono powoli za horyzontem, nad New Jersey. Postanowiłem ten moment uchwycić obiektywem mojego aparatu, choć nie jest urządzeniem profesjonalnym. Poszedłem na sam koniec długiego mola i pstryknąłem parę fotek. Wiem, że to nie arcydzieła sztuki fotografowania, ale mi się na tyle podobają, że zapragnąłem je upublicznić. Oglądajcie więc i podziwiajcie piękne widoki z nad rzeki Hudson. Miejsce, skąd na nie patrzyłem, jest naprawdę dobre nie tylko do obserwacji, ale i do odpoczynku. Można sobie usiąść na ławce twarzą do rzeki i oddać się na jakiś czas lekkiej zadumie, a nawet kontemplacji. W każdym razie ja tak zrobiłem.